måndag 4 januari 2010

Dagens

DAGENS VILL HA: Värme. Syster och jag sitter under varsitt täcke i lägenheten och huttrar. Hon misstänker att det är elementen som behöver "luftas", men vi har ingen elementsnyckel.
DAGENS KLÄDSEL: Underkläder, den blåröda Krisskoftan, den svarta tantkoftan med guldknappar och byxtightsen från Awsome Rags-rean. (Vi kommer inte riktigt överens. Fint på andra, byxlöshetsvarning på mig, men nu har jag köpt dem så det är bara att vänja sig. Rumpanbarkänslan är ju bara en illusion, de är inte ens genomskinliga.)
DAGENS SMINK: Inget.
DAGENS FRISYR: Oborstad.
DAGENS HÄNDELSE: Jag har äntligen lyckats komma ikapp i min reader efter julhelgen. Gôtt.
DAGENS LÅT: Beach House har ackompanjerat mitt surfande hela förmiddagen, så något med dem. "D.A.R.L.I.N.G" kanske.
DAGENS PLANER: Duscha, sminka och borsta. Gå in till stan och fika med mamma. Plåga mig själv med att följa med henne på reainspektion efteråt. Jag vet att jag kommer att hitta någonting som jag inte kan leva utan, som jag blir tvungen att leva utan eftersom jag redan spenderat månadens shoppingranson på en nyårsblus och byxtightsen.
DAGENS SAKNAD: Ett jobb. Jag är trött på att plugga och längtar efter tider att passa och pengar på kontot.
DAGENS DUMMASTE: Att jag inte börjat göra mig i ordning än.
DAGENS SJUKA: Näsinfektionen har bestämt sig för att komma tillbaka. Jag tror att det kan ha någonting att göra med allergi mot de präktiga bondkatterna jag delade soffa med igår.
DAGENS DROG: Te istället för mat. Julfrossarångest.
DAGENS ROLIGASTE: Äh, jag kommer inte på något.
DAGENS FAVORIT: Med tanke på rodnaden infektionen orsakar på min nästipp är det tur att det finns concealer.
DAGENS KÖP: Syster säger att vi behöver smör och sköljmedel, och att det är min tur att handla.
DAGENS HUMÖR: Kylan och näsinfektionen håller mig på en lite småirriterad nivå.
DAGENS ORD: Gnäll. Det har ni nog redan märkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar