lördag 2 januari 2010

Skämslöften

Under ett matstopp i bilfärden hem från Stockholm igår konstaterade Lina, bögarna på 3:an och jag att det här var tredje gången 2010 vi åt på McDonalds. För att undvika att det är en trend som får fortgå tänker jag nu avslöja att jag förutom mitt präktiga nyårslöfte om att läsa 110 böcker har två skämslöften. Ett tänker jag behålla helt för mig själv eftersom att det blir så fruktansvärt pinsamt om jag misslyckas med det och blir tvungen att redovisa det. Jag kan dock meddela att det till viss del är förknippat med Linas förslag om att dricka mindre. Det är också det andra (håll i er nu för det här blir klyschigt, därav skämslöfte) - att gå ner fem kilo innan sommaren. Nästan 58 kilo (jävla julhelg) ska bli 53. Färre öl och fler löprundor ska ta mig dit.

Nu finns det på internet och det vet vi ju alla att det som en gång hamnat där aldrig kan tas tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar